Hopp til innholdet

Kundeservice

Vi gleder oss til å høre fra deg. Ta kontakt med oss på telefon, e-post eller book gjerne et møte med en rådgiver.

Hjelp og kontakt

Spørsmål og svar om kundeinformasjon

Vi vil gjerne vite mer om deg før vi gir deg råd. På denne måten blir vår dialog med deg mer relevant og bygger opp om vårt mål om å gi deg gode kundeopplevelser. Skue Sparebank ønsker å etablere og opprettholde en langvarig relasjon, og derfor stiller vi spørsmål til alle kundene våre.

Noen av spørsmålene stiller vi av andre grunner:

Myndighetene har bedt alle norske banker om å oppdatere sin kundeinformasjon. Det er viktig for oss å beskytte dine økonomiske interesser, og som bank har vi et ansvar for blant annet å bekjempe svindelforsøk, ID-tyveri og økonomisk kriminalitet som hvitvasking og terrorfinansiering. For å opprettholde den tilliten vi har som samfunnsaktør er det avgjørende for oss å ivareta dette ansvaret.

Les mer om kravene i hvitvaskingsloven på Finansnorge.no

Spørsmålene vi stiller skal sikre at all informasjon vi har om deg er korrekt og oppdatert. Vi spør blant annet om bruk av banken, hvor pengene dine kommer fra, statsborgerskap og fødeland. Disse spørsmålene stiller vi alle våre kunder med jevne mellomrom i løpet av kundeforholdet.

For alle privatkunder som har Nettbankavtale vil dette komme som en melding når man logger på Nettbank eller Mobilbank. Spørsmålene besvares da elektronisk. Alle andre kan laste ned skjema som finnes på denne nettsiden. NB! Dette gjøres kun etter henvendelse fra banken.

Vi vil sikre at kundeforhold opprettes på og av rette vedkommende og Skue Sparebank krever i hovedsak pass. Det er også mulig å opprette kundeforhold digitalt og legitimere seg med BankID. Opprettes det kundeforhold for bedriftskunde er det oppdatert firmaattest som legges til grunn, samt innhenting av legitimasjon på disponenter og reelle rettighetshavere knyttet til bedriften. Du vil også kunne oppleve at vi ber deg om oppdatert legitimasjon for løpende å vedlikeholde opplysninger som er registrert på deg.

Legitimasjon må fremvises ved personlig oppmøte i banken.

  • Norske og utenlandske pass (ikke nødpass)
  • Norske førerkort
  • Norske bankkort med bilde
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EØS-land
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Norsk reisebevis for flyktninger (grønt pass)
  • Elektronisk legitimasjon (BankID)

NB! Gyldig pass kreves fremlagt før utstedelse av BankID.

 

Fødselsattest eller utskrift fra Folkeregisteret aksepteres som grunnlag for å bekrefte barns identitet.(uten disposisjonsrett)

Barnets verger må være identifisert med gyldig legitimasjon.

I henhold til Hvitvaskingsloven plikter Skue Sparebank å oppdatere opplysninger om kunder.
Det er viktig at alle spørsmål i skjemaet blir besvart.

Utfylt skjema returneres til:

Skue Sparebank
Jordeshagen 5
3540 Nesbyen 

Last ned Kundeerklæring (pdf)

 

Customer declaration - Private customer

Due to the Money Laundering Act, Skue Sparebank is obliged to update customer information.
In connection with this we ask you to fill in the customer declaration and return to:

Skue Sparebank
Jordeshagen 5
3540 Nesbyen

Download Customer declaration (pdf)

I henhold til Hvitvaskingsloven plikter Skue Sparebank å oppdatere opplysninger om kunder.

Svare digitalt
Dersom slik oppdatering er påkrevd, vil bedriften får en henvendelse fra banken med opplysninger om hvordan dette gjøres.
Informasjon legges primært inn digitalt og signeres med BankID.

Svare papirbasert.
Dette gjøres kun etter avtale med banken. 

Det er viktig at alle spørsmål blir besvart og at signatur er i henhold til firmaattest.
Husk ett skjema pr. juridisk enhet.

Manuelt skjema kan du laste ned her:

 

Last ned skjema for kundeerklæring næringskunde (pdf)

 

Utfylt skjema returneres til:

Skue Sparebank
Jordeshagen 5
3540 Nesbyen  

 

Legitimasjon Reelle Rettighetshavere mm.

Banken må innhente legitimasjon for parter knyttet til selskapet, reelle rettighetshavere m.fl.
Vi ber om at dere sender inn bekreftet kopi av legitimasjon ved utfylling av tilgjengelig dokument her

Last ned bekreftelse av legitimasjon (pdf) 

Utfylt skjema sendes til

Skue Sparebank
Jordeshagen 5
3540 Nesbyen.

Kunder med Bank-ID som ikke har respondert på henvendelse om fremvisning av legitimasjon:

  • Banken har bedt om at du som kunde personlig møter opp med pass i banken slik at vi får registrert legitimasjon på deg. Det må du nå gjøre for å få åpnet nettbanken/mobilbanken din igjen. 
  • Du kan komme innom ett av våre kontorer for å få registrert legitimasjon (pass). Du finner oss på Geilo, Gol, Nesbyen, Rødberg, Flå, Sigdal, Vikersund, Kongsberg, Notodden, Sauland, Bø og i Drammen. 

Bor du i Oslo og omegn?

  •  Da kan nå møte opp i Parkveien 61 i Oslo (Eika) og fremvise pass (evt.førerkort). Åpningstid: mandag - fredag 09:00 - 15:00. Husk at pass er eneste godkjente legitimasjon for å beholde eller anskaffe BankID.

Kunder med Bank-ID som ikke har fylt ut kundeerklæring i Nett- eller Mobilbank:

  • logg inn i nettbank/mobilbank og besvar spørsmål.
  • Dersom det ikke kommer opp melding manglende kundeerklæring ifm. pålogging, er alt OK. Dvs. at vi har de opplysningene vi trenger.
  • Har nettbank/mobilbank tilgangen din allerede blitt sperret? Ta kontakt med banken.

Generelt:

Tilgang til nettbank/mobilbank blir ikke åpnet igjen før legitimasjon er fremvist og kundeerklæring er registrert i banken.

Spm:     Jeg har ikke pass.
Svar:     Da må du ta kontakt med banken.

 

Spm:     Jeg trenger bistand med utfylling av kundeerklæring
Svar:     Ta kontakt med banken.

 

Spm:     Hva skjer om jeg ikke legitimerer meg og/eller besvarer kundeerklæring?
Svar:      Banken har tidligere varslet at manglende kundeinformasjon kan medføre stenging av tilgang til bankens produkter. Din tilgang til nettbanken/mobilbank vil bli stengt.

 

Disse rådgiverne treffer du på telefon 915 07 583

Kerstin Neumann Solbakken

Rådgiver kundeservice

Laila Tangen

Teamleder kundeservice

Ole-Espen Hoel

Rådgiver kundeservice

Silje Slettedal

Rådgiver kundeservice